Home

Informatie

Contact

Klachten /
Complimenten

Rechten van
de patiŽnt

Over ons

Tarieven

Vacatures

 

Personeel

Huisartsenpost Drechtsteden
 

Wie kan er terecht?

De huisartsenpost is bedoeld voor patiŽnten die zijn ingeschreven bij een huisarts in de regio Drechtsteden die deelneemt aan de huisartsenpost. Vraag uw huisarts op tijd of hij/zij deelneemt aan de huisartsenpost.

Wel of niet naar de dokter of huisartsenpost?
Heeft u een medische vraag en twijfelt u? Kijk dan eerst op thuisarts.nl. Op de website www.thuisarts.nl  staan zelfzorgadviezen over wat u zelf kunt doen om klachten te verlichten en in welke gevallen alsnog contact met de huisarts of huisartsenpost nodig is. Ook kunt u de medische app ďmoet ik naar de dokter?Ē raadplegen (op www.moetiknaardedokter.nl  kunt u deze app downloaden). Deze website en app kunt u gebruiken om snel te onderzoeken of een contact met uw eigen huisarts of de huisartsenpost noodzakelijk is.

Wanneer moet u de huisartsenpost niet bellen?

  • Met algemene vragen, zoals vragen naar uitslagen van onderzoeken, tijden van spreekuren door de week, etc.
  • Als u op werkdagen geen tijd heeft om naar uw huisarts te gaan.
  • Met hinderlijke, maar niet spoedeisende klachten die kunnen wachten tot de volgende gewone werkdag, bijvoorbeeld een verstopt oor.
  • Met langer bestaande gezondheidsklachten (tenzij u de situatie niet vertrouwt en meent dat er onmiddellijk een huisarts naar moet kijken)
  • Voor routinecontroles, zoals bloeddruk- en suikermetingen
  • Bij ernstige ongelukken en levensbedreigende situaties, waarbij onmiddellijk ingrijpen en ambulancevervoer nodig lijkt: bel dan 112.
  • Indien u een luisterend oor nodig heeft in plaats van medisch zorg. Voor een luisterend oor kunt u contact opnemen met www.sensoor.nl via het telefoonnummer 0900 0767 (5 ct. p/m) of 078 6132322 (tegen lokaal tarief). Al meer dan 50 jaar is Sensoor dag ťn nacht bereikbaar voor een anoniem gesprek van mens tot mens.

Wie krijgt u aan de telefoon?

U krijgt een triagiste aan de telefoon. Zij kan:

  • U advies geven of een afspraak maken op de huisartsenpost.
  • Een huisarts naar u toe sturen als u medisch gezien niet in staat bent naar de huisartsenpost toe te komen.
Om misverstanden te voorkomen wordt het telefoongesprek op tape opgenomen.
Houd bij het telefoongesprek uw verzekeringspapieren, een geldig Identiteitsbewijs en uw actuele medicatie bij de hand en neem ze mee naar de huisartsenpost.

Door wie wordt u behandeld?


Ga er niet van uit dat u behandeld wordt door uw eigen huisarts. Een grote groep huisartsen is verantwoordelijk voor de zorgverlening. Uw eigen huisarts wordt zo spoedig mogelijk over uw bezoek aan de huisartsenpost geÔnformeerd.

Opvragen medische gegevens

Van alle contacten op de huisartsenpost wordt een waarneemverslag naar uw eigen huisarts verzonden. U kunt dit verslag bij uw eigen huisarts opvragen.

Indien uw eigen huisarts dit bericht niet meer heeft, kunt u schriftelijk een verzoek indienen bij de huisartsenpost. In uw brief dient u de huisartsenpost te machtigen tot inzage in uw medische gegevens. Daarnaast verzoeken wij u in de brief de volgende gegevens te vermelden: volledige naam, geboortedatum, datum contact en volledig adres. Indien u voor een kind de medische gegevens opvraagt, dienen beide ouders een machtiging af te geven. Aan het schriftelijk opvragen van medische gegevens zijn Euro 31,90 administratiekosten verbonden. U ontvangt hiervoor een factuur. Na ontvangst van betaling zal het verslag per post aan u verstuurd worden.